Hej! Jeśli lubicie sięgać po krótkie opowiadania to dziś mam dla Was odważną propozycję. Mowa tutaj o antologii Anny Wrońskiej “Niemoralne propozycje”. Książka zawiera w sobie dwanaście pikantnych historii. Poznajemy przeróżnych bohaterów, ich obawy i pragnienia. Jednego razu mamy styczność z młodą studentką w innym wypadku kobietą, która szuka zemsty na byłej przyjaciółce. Każda historia porusza inny wątek, jednak wszystkie mają element wspólny - namiętność i wspomniane tytułowe niemoralne propozycje. 

Jeśli ktoś liczy, że tytuł do niczego nie zobowiązuje muszę was rozczarować. Tytuł idealnie obrazuje to co znajdujemy w środku. Z pewnością największą zaletą i przekleństwem tej książki jest jej kontrowersyjność. Seks za mieszkanie, seks za przysługę, seks lekiem na zemstę. Mogłabym tak chwilę wymieniać jednak nie chcę wam za dużo spojlerować. Chcę was jedynie ukierunkować, że ta książka porusza dość niespotykane w społeczeństwie zachowania, dlatego warto zwrócić na to uwagę, a nie później narzekać, że coś było “mało smaczne”. 

Książka miała ogromny potencjał. Uważam, że pomysł na książkę był fenomenalny. Nie czytałam wcześniej czegoś takiego. Jednak zawiniło wykonanie. Bardzo niestabilni bohaterowie i ich przemiana w kilka sekund o sto osiemdziesiąt stopni to tylko mała część tego co w środku po prostu się nie kleiło. Wiele historii w moim odczuciu nie miało większego sensu.Dodatkowo pojawiły się opowiadania, które były pisane bez dialogów. Takim stanowczo mówię NIE.

Wydawawać się może, że ta książka mi się nie podobała. Jednak ja nie żałuje, że udało mi się po nią sięgnąć. Mimo wszystko dobrze bawiłam się czytając tą pozycję. Oczywiście podczas czytania miałam wąty do konkretnej sytuacji, do bohatera czy to wspomnianej wielokrotnie niemoralnej propozycji. Jednak ta “nieidealność” tej pozycji ma swój urok. Polecam tą książkę osobom, które mają otwartą głowę. Dla mnie czytanie jej było ciekawą przygodą. 🤭


Współpraca: Wydawnictwo Novaeres

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam,  

Dominika

Brak komentarzy: