Hej! Niedoskonali - Jolanty Kosowskiej to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki. Nie wiem czemu, ale po okładce i opisie spodziewałam się lekkiej historii o przyjaźni. Kto czytał już tą książkę, wie jak bardzo się pomyliłam. Niedoskonali - to bardzo emocjonalna i wbrew pozorom trudna historia. Opisuje losy czwórki bohaterów - Majki, Camili, Davida, i Brunona. Każdy z nich niesie pewien bagaż życiowy. Mają wiele problemów i zmartwień, jednak ich losy krzyżują się w knajpie z muzyką fado. Przypadek bądź przeznaczenie sprawia, że przyjaźń pomiędzy nimi może okazać się lekiem na całe zło.. 

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tą historią. Zarówno styl pisania jak i pomysł na fabułę ogromnie przypadł mi do gustu. Nie będę ukrywać, początkowo nie mogłam się wgryźć się w tą historię, jednak z każdym kolejnym sekretem, z każdą kolejną traumą coraz bardziej wkraczamy w trudny świat głównych bohaterów. Świat, który bardzo hipnotyzuje czytelnika i sprawia, że ten nie chce porzuci lektury. 

Myślę, że w dużej mierze to zasługa "zwykłych" bohaterów. Nauczycielka, niespełniona piosenkarka, kobieciarz i właściciel restauracji. To mógłby być każdy z nas, bo przecież każdy z nas nosi bagaż doświadczeń. Bohaterowie w książce niosą go w sumie sporo. Autorce udało się w ciekawy sposób ukazać trudny dnia codziennie. A w dodatku pięknie ujmuje uczucia i emocje drugiego człowieka, które w tej historii grają główne skrzypce. 

W środku znajdziecie traumatyczne przeżycia, bolesne wspomnienia - bo przecież lawirujemy pomiędzy przeszłością a teraźniejszości - a przede wszystkim demony, które towarzyszą nam każdego dnia. Będzie również o przyjaźni która może zmienić życie.

Nie spodziewałam się, że to będzie tak wrażliwa powieść. I przyznam szczerze, że cieszę się, że nie tego się po niej spodziewałam. Jest znacznie lepsza niż moje wyobraźnia. Szczerze wam ją polecam. 💖 


 

Współpraca: Wydawnictwo Novaeres

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam,  

Dominika

Brak komentarzy: