Dzień dobry kochani! Dziś mam dla was coś co w tym roku jest dla mnie ogromnym sztosem. Tak wiem, nie powinnam tak mówić o książkach, ale cóż w tym roku jestem po prostu oczarowana tym jakie antologie pojawiły się na rynku. Dzisiaj zapraszam Was w podróż w którą zaprowadzą nas autorki Kobiecej strony literatury z książką "Pocałunki pod jemiołą".

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Videograf.

OPIS Z OKŁADKI

Pierwsza antologia Kobiecej Strony Literatury!

Gdy kobiety postanawiają wspierać się i działać razem, powstają wspaniałe rzeczy!

Romantyczne, erotyczne, a nawet fantastyczne – takie mogą być pocałunki pod jemiołą! Strzelający w kominku ogień, prószący śnieg i… ta osoba, która rozgrzewa nie tylko nasze serce, ale i ciało! Dziewięć polskich autorek, dziewięć historii, które wprawią cię w prawdziwie zimowo-świąteczny nastrój. 


RECENZJA

„Pocałunki pod jemiołą” to świąteczna antologia od Kobiecej Strony Literatury. W środku znajdziemy dziewięć przeróżnych opowiadań, napisanych przed dziewięć różnych autorek. Niektóre z nich miałam już przyjemność poznać w innych dziełach. Jednak z większością z nich jest to moje pierwsze spotkanie i z pewnością nie ostatnie. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona wysokim poziomem opowiadań. Każda historia różni się od siebie, a autorki nie powielają tych samych schematów. Na początku książki spotkamy się z losami przewodniczącej samorządu studenckiego, następnie poznajemy Kingę jej małżeństwo i pewną tragedię, która z pewnością was zaintryguje.. Jednak nie będę wam spojlerować wszystkich opowiadań, ale zdradzę, że antologię kończymy bardzo przyjemnym opowiadaniem o przygodach Emmy i jej magicznych świąt. Mimo tego, iż opowiadania zupełnie się od siebie różnią każde z nich łączy wątek świąt oraz symbolicznego pocałunku pod jemiołą.

Pomimo tego, iż niektóre opowiadania poruszały dość przygnębiające tematy z przeszłości bohaterów, książkę czytała mi się bardzo przyjemnie i szybko. Mogę szczerze powiedzieć, że w trakcie czytania z każdej strony otulał mnie świąteczny klimat, za co bardzo dziękuję autorkom. Z pewnością podczas mojej przygody z tą książką poczułam magię świąt i już szczerze wyczekuję tego pięknego okresu w roku. Świetnym zagraniem było umieszczenie ankiet i bibliografii autorek. Dzięki temu mogłam z pewnością je bliżej poznać. Dodatkowo mogłam poznać co dla nich tak naprawdę znaczą święta. To bliskie spotkanie z autorkami sprawiło, że mogłam je poznać z zupełnie innej strony.

„Pocałunki pod jemiołą” były lekką książką, która z pewnością umiliła mi wieczór. Bez wątpienia byłaby świetnym prezentem na święta. Wprowadza ona w świąteczny nastrój i sprawia, że pragniemy by Boże Narodzenie przyszło jeszcze szybciej. Polecam ją każdemu kto tak samo jak ja uwielbia świąteczny wystrój, a wigilia jest jego ulubionym dniem w roku.

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam,

Dominika

 

Brak komentarzy: