Dzień dobry drodzy czytelnicy! Dzisiaj mam dla was coś innego, bo jest to recenzja poradnika autorstwa Klaudii Tokarz - Laska. Książka nosi tytuł "Najpierw ty".  Autorka w książce stara się pomóc nam pozbierać swoje myśli. Zatrzymać się na moment. Zobaczyć, że musimy zadbać o siebie. Zadbać o nasze zdrowie psychiczne. Jak dla mnie jest to strzał w dziesiątkę, po pierwsze z tego powodu, iż książka jest ciekawa, interesująca i gwarantuje, że nie będziecie mogli się od niej oderwać. Jeśli myślicie, że jest to kolejny poradnik, przy którym stracicie czas, to jesteście w błędzie. Tutaj nie ma miejsca na nudę!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu Kłębek Uczuć.

OPIS Z OKŁADKI

Otula emocje. Pokazuje jak zrozumieć, że jesteś ważny. Uczy dbać o siebie.

W “Najpierw Ty” przeczytasz o zdrowym egoizmie i o tym jakie są jego skutki. Jeśli uważasz, że wszyscy wokół są ważniejsi od Ciebie, jeśli ignorujesz swoje potrzeby, żeby zrobić coś dla innych, to zdecydowanie jest to pozycja dla Ciebie.

Zacznij od siebie!

RECENZJA

 

„By zrozumieć innych, zrozum siebie” ..
 
„Najpierw ty” to poradnik autorstwa Klaudii Tokarz – Laska w którym to autorka stara się pomóc nam pozbierać nasze myśli. Często zdarzają się sytuację gdy nie wiemy co zrobić w pewnej sytuacji. Wybuchamy gniewem. Reagujemy nad to emocjonalnie. Przy czym zdarza nam się ranić naszych najbliższych. Odbija się to na naszym partnerze, a tym bardziej na naszych dzieciach. Ja jeszcze nie jestem w tym miejscu, abym mogła mówić o dzieciach jako – moje. Ta droga jeszcze przede mną. Jednak wraz z mamą wychowałam siostrę młodszą o piętnaście lat i wiecie co? Ta książka uświadomiła mi jakie błędy zdarzyło mi się popełniać. I przed czym powinnam uciekać.
 
Aby być lepszą osobą dla innych najpierw musimy nauczyć się być lepszym dla siebie. To główne motto tej książki. Jednak najważniejsze jest to, aby zrobić to dla siebie, a nie dla innych. Musimy nauczyć się wybaczać, mimo iż, nie jest to łatwy proces. W życiu nic nie dostaniemy za darmo. Trzeba się starać każdego dnia. Nie chce tutaj zdradzać wszystkiego co znajduje się w środku, gdyż chce was jedynie uświadomić i zachęcić do zapoznania się z tym poradnikiem.
 
Wiele osób zapewne ma gęsią skórkę na samo słowo „poradnik”, gdyż na rynku jest wiele tego typu książek, które zamiast nas czegoś nauczyć jedynie co zanudzają treścią. Tutaj tak nie jest. Książeczka jest dość cienka – bo w środku są same konkretny. Autorka nie owija w bawełnę tylko mówi jak jest lub mówi co zrobić, aby było lepiej. W moim odczuciu jest to zbiór pewnych porad/ rad, które mają nam pomóc uporządkować nasze życie. Warto zacząć od tego co zakłóca nasze myśli.
Jestem pod ogromnym wrażeniem jeśli chodzi o ten tytuł. Miałam lekkie nastawienie, że być może jest to kolejny schematyczny poradnik, który nie wniesie nic szczególnego do mojego życia. Jednak przyznaje otwarcie, że myliłam się. Autorka nie piszę nam pustego tekstu od deski do deski. Podaje przykłady. Dodaje różnego rodzaju cytaty, które warto sobie zapisać. Czy też mamy coś na kształt rozmowy.
 
W książce poruszane są przeróżne tematy od tematu dbania o swoje zdrowie psychiczne po tematy trudne takie jak samookaleczenia czy trudne dzieciństwo. Nie ma tutaj miejsca na nudę. Ja czytałam każdy rozdział z przejęciem i ciągle cykałam zdjęcia telefonem, gdy coś przykuło moją uwagę (niestety nie miałam przy sobie nic czym mogłabym robić zakładki). Dzisiaj ta książka opuszcza moją półkę, gdyż przekaże ją mojej mamie. Chciałabym, aby również i ona zadbała o siebie.
Kończąc już chciałabym wam zagwarantować drogie kobietki, że z pewnością nie zawiedziecie się podczas czytania. Będziecie zaskoczone jak łatwo jesteście wstanie przyswoić te informacje i zmienić coś w swoim życiu. Oczywiście książkę polecam również panom, to nie jest żadna dyskryminacja. Uważam, że to książka dla każdego bez względu na wiek.
 

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam,

Dominika
 

Brak komentarzy: