Dzień dobry drodzy czytelnicy! Dzisiaj mam dla was istną petardę. Wielu z was już wcześniej mogło usłyszeć na moim Instagramie, że jest pewna książka na którą bardzo, ale to bardzo czekam. I nareszcie mogę się z wami podzielić moją opinią o tej książce! Mowa tutaj o debiucie Amelii Sowińskiej "Krwawy obowiązek. Sophia."

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.

OPIS Z OKŁADKI

RECENZJA  

Sophia jest dwudziestodwuletnią kobietą żyjącą swoim spokojnym życiem. Na co dzień pracuje w kawiarni. Jednak jej życie zmienia się o 180 stopni po spotkaniu się ze swoimi biologicznymi rodzicami. Są oni bowiem członkami mafii i zmuszają ją do poślubienia przyszłego rosyjskiego bossa moskiewskiej Bratwy. Kobieta nie ma wyjścia i zgadza się na ślub. Siergiej Durov jej przyszły mąż jest starszy od niej o dwanaście lat i ma wiele na sumieniu. Zabił w swoim życiu mnóstwo ludzi. Chodzą również plotki, iż zabił swoją poprzednią żonę. Jednak nie zawsze wszystko jest tym na co wygląda..

„Krwawy obowiązek. Sophia” jest pierwszą książką z serii „Krwawe obowiązki” a zarazem debiutancką powieścią Amelii Sowińskiej. Muszę przyznać, że był to jeden z lepszych romansów mafijnych jakie miałam możliwość przeczytać. Pomimo tego, że książek mafijnych na rynku jest multum to historia Sophie i Siergieja wyróżnia się na tle innych. Potrafi ukazać nowe i niespodziewane zwroty akcji oraz wątki, jakich wcześniej nie miałam okazji przeczytać.

Autorka ukazała nam świetnie wykreowane postacie, a sam główny bohater dosłownie powala na kolana. Jego zmiany nastroju oraz dziwne zachowania były dla mnie z początku dziwne ale i zarazem bardzo intrygujące. Dla ludzi był dziwolągiem, bestią, ułomnym czy też człowiekiem, który nie potrafi panować nad emocjami. Był on z pewnością najciekawszą postacią, która wzniosła wiele zamętu do książki.

Sophia natomiast była całkowitym przeciwieństwem swojego męża. Spokojna bez psychopatycznych popędów potrafiąca trzymać emocje na wodzy. W książce możemy również zobaczyć jej przemianę. Ze spokojnej dziewczyny stała się kobietą, która ma swoje zdanie i jest bardziej pewna siebie. Sophia nie miała łatwego życia, a Siergiej jej go nie ułatwiał.

To na co należy zwrócić szczególną uwagę jest fakt, że autorka zdecydowanie potrafi zaskoczyć. Stworzyła niebanalną historię, pełną wątków, tajemnic i niedomówień. Czegoś takiego jeszcze nie miałam przyjemności czytać, a czytałam już wiele książek mafijnych. Dlatego więc tak bardzo cenię sobie tą historię. Jest ona jedyna w swoim rodzaju.


Jeśli miałabym podsumować moje odczucia, to ja czuje się w pełni usatysfakcjonowana. Mimo, że książka jest lekkim grubaskiem, to ja nie czułam, aby coś było zbędne. Zdecydowanie nie można narzekać na nudę. Jestem pod ogromnym wrażeniem i już nie mogę się doczekać kolejnych książek autorki.

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam,

Dominika

Brak komentarzy: