Dzień dobry! Dzisiaj mam dla Was coś innego niż romanse, którymi zwykle was raczę. Dzisiaj mam dla was recenzję mojego patronatu medialnego - " Granice wyobraźni". Książka wyszła spod skrzydeł wydawnictwa WasPos, natomiast autorzy pochodzą z grupy literackiej Ailes. Opowiadania napisali poniżsi autorzy:   Ludka Skrzydlewska, Grażyna A. Adamska, Krzysztof T. Dąbrowski, Sandra Czoik, Anna Tuziak, Emilia Szelest, Kamila Malec, Patrycja Żurek, Camille O`Naill, Anna Langner, Agnieszka Florczak, Magdalena Wojtkiewicz, Piotr Kudlik, Katarzyna Jakubowska, M. M. Macko, Alexandra Claire.

OPIS Z OKŁADKI

Przekrocz granice wyobraźni wraz z autorami grupy literackiej Ailes.


Nieprzewidywalne, emocjonujące, dające do myślenia – takie właśnie są historie przedstawione na kartach antologii Granice Wyobraźni. Szesnastu autorów zaprasza Cię do świata własnej wyobraźni, gdzie prawda miesza się ze złudzeniem, dobrzy bohaterowie miewają gorsze oblicza, a rozwiązanie zagadki bywa bardzo zaskakujące.


Wyrusz na wyprawę pirackim statkiem i poznaj silną kobietę, która ma więcej ikry niż niejeden wilk morski.


Wejdź w umysł kilkuletniego chłopca, którego spotkało w lesie coś złego.


Zanurz się w złotej erze Hollywood i poznaj jej mroczną stronę.


Odważ się wejść między mury opuszczonego szpitala psychiatrycznego, by poszukać duchów.


Zatrać się w uniwersum przyszłości i losach ludzkości po „końcu świata”.


Wybierz się z grupą przyjaciół w góry i staw czoło tajemniczemu windigo.


Posłuchaj szumu pustynnego piasku, który opowie Ci historię życia i śmierci.


Siądź na kozetce u psychologa i poznaj zakamarki swojej mrocznej duszy.


Poznaj historię miłości, która kończy się bardzo… krwawo.


Popłyń w morską wyprawę statkiem, który wkrótce zaginie.


Zejdź do darłowskich podziemi, by odkryć nazistowskie tajemnice.


Odwiedź tajemniczy dom, na którego ścianach ukazują się ludzkie twarze.


Rozglądaj się uważnie, kiedy natrafisz na miejsce oznaczone symbolem Różokrzyżowców.


Krocz śladami agenta FBI, który próbuje rozwikłać zagadkę zaginięcia pewnego chłopca.


Udaj się w podróż do przeszłości i poznaj historię rodu Denhoffów.


Przetrwaj Halloween, podczas którego grasuje seryjny morderca.


Tylko uważaj – kiedy raz przekroczysz granice własnej wyobraźni, z pewnością będziesz chciał zrobić to ponownie.

 


RECENZJA

Książka „Granice Wyobraźni” zawierają szesnaście emocjonujących opowiadań, które zostały zebrane w jednej książce.  Znajduje się tutaj kilkanaście historii, w których rzeczywistość miesza się ze złudzeniem. Opowiadania różnią się od siebie diametralnie, dlatego uważam, że każdy znajdzie coś dla siebie.

„Śmiechy w lesie” od Agnieszki Florczak był z pewnością najlepszym możliwym wyborem na rozpoczęcie książki. Historia Dennisa i jego nowej jasnowłosej koleżance, sprawiła iż poczułam gęsią skórkę. Uważam że to opowiadanie znalazło by się w trójce moich ulubionych. Jestem wstanie powiedzieć, że było to jedno z najbardziej kreatywnych i przerażających historii.

„Hollywoodeath” opowiada o młodej aktorce, która popełniła samobójstwo, a teraz próbuje odejść na drugą stronę. Jednak nie jest to takie łatwe. Emilia Szelest w swoim opowiadaniu poruszyła wątek duchów i samobójstwa co sprawiła, iż osobiście czytałam to opowiadanie z zapartym tchem i nie mogłam doczekać się końca.

„Krwawa Mary” od Anny Langner jest jednym z moich ulubionych opowiadań.  Podczas czytania z każdej strony otacza nas aura tajemniczości oraz uczucia, że coś nie gra.  Mężczyzna i jego stosunek do Mery jest co najmniej dziwny.  Zdecydowanie jest to jedna z bardziej tajemniczych historii na tej książce.

Ludka Skrzydlewksa i jej opowiadanie „Martwe Twarze” było dla mnie totalnym numerem jeden. Od początku do samego końca zostałam pochłonięta historią Rosalio, która jest odpowiedzialna za odbudowę domu,  w którym pojawiają się tajemnicze twarze. Brzmi kusząco, prawda?

Opowiadanie „Nie depcz duchów” było przepełnione świetnymi opisami, dzięki którym byłam w stanie wszystko dokładnie sobie wyobrazić.  Dzięki poruszanemu wątkowi szpitala psychiatrycznego i jego mrocznych historii byłam w stanie poczuć gęsią skórkę.

Katarzyna Jakubowska i jej opowiadanie o garstce przyjaciół, które pojechały na kilka dni w góry całkowicie trafiła w moje gusta.  Kłótnie, sprzeczki  oraz sekrety, które powstają między tymi młodymi ludźmi sprawiły, że podczas czytania byłam w stanie odczuć ciągle narastające napięcie między bohaterami.

„Sprawa Ethana Patza” moim zdaniem należała do tych spokojniejszych historii.  Mimo, iż fabuła jest całkiem spokojna to tak samo jak w poprzednich historiach zakończenie jest w stanie zwalić nas z nóg. Co sprawia, że jest to jedne z tych opowiadań od których ciężko się oderwać.

Grażyna A. Adamska i jej opowieść „Dziennik Samuela”  moim zdaniem należy do najbardziej przemyślanym oraz tajemniczych.  Zdecydowanie wyróżnia się on na tle reszty historii.  Autorka świetnie prowadziła akcje co sprawiało, że chciałam odwlekać jej koniec.

„W skórze kobiety” jest dla mnie jedną z najlepszych opowiadań na jakie natrafiła podczas czytania tej książki. Ciągłe zabójstwa oraz strach który towarzyszył głównej bohaterce wznosił niepowtarzalny klimat. Jest to jedna z tych historii, które nie będę wstanie łatwo zapomnieć.

„Cywilizacja 2.0” od samego początku przypadło mi do gustu gdyż  przypominało mi o jednym z moich ulubionych seriali – „The 100”. Temat kosmosu ciągle jest dla nas wielką zagadką, więc autorka miała naprawdę duże pole do popisu, które w pełni wykorzystała i stworzyła świetne opowiadanie.

„Posłaniec: Ostatni Denhoff” w pewnym sensie na pewno różni się od reszty opowiadań, gdyż główni bohaterowie przenoszą się do dawnych czasów.  Mimo iż nie był to do końca mój klimat, jestem w stanie powiedzieć, iż autor wykonał naprawdę świetną robotę podczas tworzenia tej historii, a jego talent do opisywania wydarzeń na pewno jest jednym z najlepszych jakie ostatnio widziałam.

Opowiadanie Kamili Malec o strażnikach miasta, którzy bronili jej przed złem jest jedną z krótszych i przyjemniejszych do czytania. Od początku aż do samego końca toczyła się akcja oraz co chwilę dostawaliśmy nowe zwroty akcji przez co nie wiedzieliśmy czego się spodziewać.

„Zakład” Magdaleny Wojtowicz i jej historia o marynarzach jest przepełniona  wieloma wydarzeniami oraz relacjami między bohaterami.  Mimo, iż fabuła jest krótka to jednak autorce udało się stworzyć relacje między bohaterami. Zdecydowanie historia ta jest lżejsza niż inne w książce, co jednak jej nie ujmuje a dodaje ciekawego charakteru.

„W mrocznym zwierciadle duszy”  było moim zdaniem najbardziej chaotycznym opowiadaniem, co pod żadnym względem mi nie przeszkadzało – wręcz odwrotnie, dzięki temu poczuliśmy ze zdwojoną siłą emocje, które odczuwał bohater.

Sandra Czoik i jej historia „ Trzy prawdy” opowiada o trzech przyjaciółkach które podczas wspólnej wycieczki po pałacu satanistów są świadkami wydarzeń, które na zawsze pozostaną w ich pamięci. Podczas czytania prawie przez cały czas czułam gęsią skórkę, z pewnością było to opowiadanie, które jest w stanie przyśpieszyć bicie serca.

Ostatnie opowiadanie należy do Anny Tuziak, które naprawdę jest świetną historię na zakończenie książki. Autorka podtrzymuje wysoki poziom poprzednich opowiadań i tworzy napięcie, które towarzyszy nam podczas całego czytania.

Każda historia różni się od siebie diametralnie, dlatego nie mogłam powiedzieć, że podczas czytania się nudziłam. Muszę przyznać, iż zakończenia historii prawie za każdym razem mnie zaskakiwały przez co byłam coraz bardziej ciekawa jak zakończą się losy bohaterów innych opowiadań. Jestem pod ogromnym wrażeniem i muszę przyznać, że mam wrażenie, że cały zamysł połączenia tego w jedną książkę był doskonale przemyślany. W środku nie znalazłam słabego ogniwa. Wszystkie te historie pochłonęły mnie całkowicie. Nie raz podczas czytania miałam gęsią skórę. Uważam, że pozycja jest dla każdego. Można przy niej odpocząć, a przede wszystkim to co najważniejsze jest różnorodna i nie będziecie się przy niej nudzić. Jest to również doskonała na pozycja na prezent dla osób, które się interesują tego typu książkami. Zapewniam Was, że nie będą zawiedzione prezentem.  

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam,

Dominika

Brak komentarzy: