Hej! “Długa noc” autorstwa Wojciecha Chmielarza to moje pierwsze spotkanie z twórczością autora. Znacie mnie już chwilę i wiecie, że nie często sięgam po kryminały. Dzieje się to tylko wtedy gdy jakaś książka, a właściwie jej opis zaintryguje mnie na tyle, że mam ochotę poznać tą historię w środku. “Długa noc” jest szóstą częścią cyklu o komisarzu Jakubie Mortce, jednak nie przeszkadza to w czytaniu.

Warszawa to dość niebezpieczne miasto, szczególnie nocą. Komisarz Jakub Mortka będzie miał co robić. Po mieście grasuje morderca prostytutek, który zwabia je swoją dobrocią i urokiem osobistym w ustronne miejsca, gdzie później je zabija. Jedna z kobiet miała na tyle szczęścia, że udało jej się uciec z ramion bestii i poinformować policję. Do sprawy zostaje przydzielony właśnie komisarz Mortka. Mężczyzna obecnie ma duże problemy rodzinne, czy uda mu się odpowiednio skupić i rozwiązać zagadkę tajemniczego zabójcy?

Przyznam, że dla mnie największym zaskoczeniem jest fakt, że autorowi udało się w tak krótkiej historii zawrzeć tak dużo wątków. Nie przypominam sobie, abym kiedyś czytała tak obfitą fabułę. Cieszę się, że historia została przedstawiona z kilku perspektyw, ponieważ mogłam to jakoś spokojnie ogarnąć, mimo początkowych problemów. Z pewnością ciekawym wątkiem było wplecenie w fabułę wątku z pandemią, o której chyba większość z nas dziś już nie pamięta. Jako fanka silnych postaci kobiecych nie mogę nie wspomnieć, że zdecydowanie moją ulubioną postacią była Sucha. Imponowała mi swoją postawą i stylem bycia. Wielkim atutem tej książki jest również fakt, że czytelnik po przeczytaniu historii ma wrażenie, że wszystko zostało idealnie i skrupulatnie przemyślenia. Wszystkie wątki, powiązania i tajemnice łączą się w fenomenalną fabułę.

Jeżeli zaś chodzi o zakończenie to z pewnością mogę powiedzieć, że było ono zaskakujące i emocjonalne. Nie spodziewałam się, że ta historia mnie tak bardzo wciągnie, a jednak. Chętnie powrócę do wcześniejszych książek z cyklu o komisarzu Jakubie Mortce. Z pewnością jeśli szukacie dobrego kryminału to “Długa noc” jest dla was!  


 

Współpraca: Wydawnictwo Marginesy

Trzymajcie się ciepło!

Ściskam, 

Dominika

 

 

 

Brak komentarzy: